AGIFER confirmă: mecanicul a nesocotit semnul care ordona oprirea la Cârcea și astfel s-a produs deraierea trenului. Circulația feroviară este în continuare deviată

1043

Agenţia de Investigare Feroviară Română (AGIFER) a dat publicității, astăzi, o notă privind rezultatele cercetărilor efectuate pentru stabilirea circumstanțelor în care s-a produs deraierea trenului încărcat cu biocombustibil, duminica trecută, la viaductul de la Cârcea. Specialiștii arată că mecanicul locomotivei nu a oprit la semnal, unde ar fi trebuit să aștepte trecerea a două trenuri de pasageri, și a pătruns pe o linie de cale ferată aflată în reparații din luna iulie, unde, de la un moment dat nu mai erau nici șine. Circulația feroviară în zonă este, în continuare, deviată.  

Potrivit AGIFER, trenul de marfă nr.80315 aparținând operatorului de transport feroviar de marfă SC Grup Feroviar Român SA a fost expediat de la stația CFR Slobozia Veche și avea ca destinație stația CFR Curtici. Trenul era remorcat cu locomotiva EB 208 și avea următoarea compunere: 23 vagoane încărcate cu combustibil biodiesel, 92 osii, tonaj brut/tonaj necesar de frânat=1741/1200, lungime tren=372 metri. Între stația CFR Leu și H.m. Malu Mare trenul de marfă nr.80315 a circulat pe linia curentă firul I. În halta de mișcare Malu Mare trenul de marfă nr.80315 trebuia să oprească la linia II directă
(în fața semnalului de ieșire X2, care indica „OPREȘTE fără a depăși semnalul”), pentru a aștepta trecerea pe linia III a două trenuri de călători. Trenul nu a oprit la linia II directă, depășind semnalul de ieșire X2, care ordona oprirea, continuându-și mersul pe linia curentă firul I spre halta de mișcare Banu Mărăcine. Linia curentă firul I, Malu Mare-Banu Mărăcine era închisă pentru circulația feroviară de la data de 26.07.2018
deoarece se executau lucrări de consolidare a viaductului de la km 200+306.
Executarea lucrărilor de consolidare a tablierului metalic al viaductului de la km 200+306, a presupus demontarea suprastructurii căii pe întreaga lungime a viaductului (au fost demontate șinele și grinzile de lemn) și de asemenea, demontarea suprastructurii căii pe terasamentele adiacente culeelor viaductului respectiv a șinelor și a traverselor de lemn normale, existente pe zona contrașinelor interioare de capăt ale viaductului. Trenul a trecut peste zona terasamentului din spatele culeei nr.1 de pe care șinele și traversele normale erau scoase, a lovit zidul de gardă al culeei nr.1 și a circulat pe tălpile superioare ale lonjeroanelor. După ce locomotiva și primul vagon au trecut de prima deschidere și se aflau pe cel de al doilea tablier metalic al viaductului, primul tablier metalic a căzut la baza infrastructurii, antrenând în cădere vagoanele de la al 2-lea până la al 8-lea de la locomotivă.

Liniile curente, firul I și II de circulație, dintre haltele de mișcare Malu Mare-Banu Mărăcine au rămas închise. Circulația trenurilor interregionale, care tranzitau stația CFR Craiova, a fost deviată pe ruta București-Piatra Olt, se mai arată în nora AGIFER.