Este săritul pe o trambulină benefic pentru sănătate?

0
285

În cazul în care aveau dubii, este bine să știi că săritul pe trambulină este extrem de benefic pentru mai multe aspecte legate de sănătate. Forța de gravitație care este exercitată în timpul săritului ajută la construirea mușchilor și la arderea rapidă a grăsimilor. În plus, poți lucra simultan fiecare parte a corpului – inclusiv picioare, coapse, brațe, șolduri și stomac. De asemenea, are avantajul suplimentar de a îmbunătăți agilitatea și echilibrul!

Oamenii compensează în general activitatea fizică necesară zilnic mergând la sală sau mergând cu bicicleta ca exercițiu, dar cum ar fi să ai la dispoziție o modalitate inedită pentru a obține aceleași rezultate?

Care sunt beneficiile pentru sănătate ale exercițiilor fizice folosind o trambulină?

Știai că trambulina este cu 68% mai eficientă decât jogging-ul tău de jumătate de oră? Cercetătorii în domeniu susțin acest lucru. Poate suna prea frumos pentru a fi adevărat, dar beneficiile pentru sănătate ale săriturii pe o trambulină nu sunt un mit. Chiar și un studiu al Consiliului American pentru Exerciții a constatat că un antrenament de 20 de minute cu trambulina arde la fel de multe calorii precum alergarea cu 10 km/h pentru aceeași perioadă de timp.

Alte motive pentru care săritul pe o trambulină este un exercițiu bun includ:

  • Circulație sangvină perfecționată
  • Echilibru și coordonare îmbunătățite
  • Forță mai mare în timp
  • Densitatea osoasă îmbunătățită
  • Creșterea sănătății cardiovasculare
  • Reglarea metabolismului
  • Creșterea forței musculare

Trambulina este un antrenament aerobic intens, ceea ce înseamnă că accentuează viteza cu care inima pompează sânge și, prin urmare, inclusiv cantitatea vitală de oxigen, în corpul nostru. Acest lucru întărește mușchii sistemului cardiovascular, având drept beneficii ca prevenirea bolilor precum diabetul de tip 2.

Nu doar atât, trambulina stimulează o serie de hormoni pozitivi, cum ar fi adrenalina, dopamina și serotonina. În același timp, îți întărește sistemul imunitar și ajută organismul să transporte nutrienții și să se curețe de deșeuri.

Este trambulina benefica pentru articulațiile tale și rezistența oaselor?

Alergarea este una dintre cele mai populare moduri de a face mișcare, dar poate fi dăunătoare pentru articulații și poate duce la leziuni ortopedice. În timp ce trambulina implică mișcări foarte asemănătoare alergării, aceasta în sine absoarbe de fapt unele dintre șocuri – rezultând un impact mai mic asupra genunchilor, picioarelor, șoldurilor și coloanei vertebrale. Săriturile repetate îți pun oasele sub un nivel scăzut de stres la intervale regulate.

Când faci jogging sau faci obișnuitele sărituri aerobice, nu există nimic care să absoarbă forța de șoc a contactului tău cu solul. Pe o trambulină, beneficiezi în continuare de un antrenament cardiovascular și musculo-scheletic, dar suprafața sa moale și elastică absoarbe peste 80% din impactul asupra articulațiilor tale. Trambulinele te ajută să ai o săritură verticală perfectă, deci există, de asemenea, mult mai puține șanse de entorse și răsuciri.

Este săritul pe o trambulină bun pentru pierderea în greutate sau menținerea greutății normale?

Obezitatea este o problemă din ce în ce mai frecventă pentru societatea contemporană, afectând persoane de toate vârstele, de la copiii mici la adulții înaintați în vârstă

Săritul timp de 30 de minute pe zi pe o trambulină este bun pentru pierderea în greutate. Cu cât ritmul cardiac este mai mare, cu atât mai bune rezultatele de scădere în greutate vei avea în cele din urmă. În loc să te simți copleșit la gândul la o sesiune lungă de jogging, poți sări pe o trambulină pentru copii 30 de minute pe zi pentru a pierde în greutate.

Când folosești o trambulină pentru a pierde în greutate, îți poți transforma total aspectul fizic și poți experimenta o serie întreagă de beneficii pentru sănătate. Să nu uităm că săritul este, de asemenea, mult mai plăcut decât alte forme de exercițiu, iar timpul zboară când te distrezi!

În plus, puteți pierde mai mult în greutate în timp ce săriți pe o trambulină, într-o perioadă considerabil mai scurtă, deoarece vă puteți antrena mai mult timp! Nu numai că această activitate fizică se simte după încheierea acesteia și revenirea în starea de repaus, ca un efort mai mic, dar este și foarte ușor să începi. Nu este nevoie de echipament special, pregătire sau instructori pentru antrenamentul cu trambulina. Nu uita să o iei mai ușor la început, cu 10 minute de sărituri simple, pentru a te obișnui cu aceasta și a descoperi ce gen de mișcări ți-ar plăcea să faci în timp ce sari pe trambulină

Încearcă să creșteți frecvența sărituri în timpul antrenamentului pentru a crește ritmul cardiac, deoarece săritul puternic timp de 10 minute ar trebui să aibă același efect asupra corpului ca alergatul sau joggingul timp de 30 de minute.

Acestea sunt doar câteva dintre beneficiile aduse de utilizarea trambulinei, care au fost studiate cu atenție de medici, în scopul stabilirii eficacității și gradului de siguranță pentru utilizatorii dornici să facă mișcare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.