Mai multe centre pentru persoane vârstnice amendate de Protecției Consumatorului Dolj

221

Mai multe amenzi au fost aplicate de către comisarii din cadrul Protecției Consumatorului Dolj, în urma unei acțiuni de control, derulate la nivelul județului, la centrele pentru persoane vârstnice.

Potrivit reprezentanților Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorului Dolj, au fost verificate 18 astfel de centre.

Acolo unde au fost probleme, s-au aplicat amenzi, avertismente sau s-a dispus măsura distrugerii bunurilor neconform și chiar oprirea temporară a anumitor servicii.

La patru dintre centre s-au oprit temporar anumite servicii prestate, administratorul urmând să remedieze situația.

„Au fost verificate 18 centre, fiind întocmite 4 procese verbale de constatare ( fără deficiente) si 14 procese verbale de constatare a contravenției, fiind aplicate 8 avertismente,14 amenzi in valoare de 86.000 lei.

A fost dispusă măsura de oprire definitivă – distrugere pentru produse nesigure în valoare de 3.200 lei cât și măsura de oprire temporară a prestării serviciilor la patru dintre centrele unde au fost identificate deficiențe până la remedierea acestora pentru a nu fi afectată sănătatea consumatorilor”, a explicat Cosmin Șomîcu, comisar șef adjunct CJPC DOLJ.

Printre deficiențele identificate se numără următoarele:

  • Lipsa protectie saltea. Lipsa capace protectie guri de scurgerela băi, bloc alimentar neigienizat corespunzător;
  • Condiții igienice necorespunzătoare, produse destinate consumului fără elemente de identificare( produse nesigure);
  • Depozitele de alimente  neigienizate corespunzător, legumele si fructele  depozitate direct pe paviment. La verificarea saloanelor au fost identificate deficiențe la saltelele paturilor ( deteriorate);
  • Lipsa informare consumatori cu privire la prețurile practicate;
  • Saltele/lenjerii de pat neigienizate corespunzător cu urme de pete, cameră cu urme de mucegai/ igrasie, băi cu paviment deteriorat, lipsă bucăți faianță/gresie, produse identificate cu dată limită de consum depășită.

„Comisariatul CJPC Dolj solicită persoanelor care sesizează nereguli sau orice deficiență cu privire la serviciile prestate de către operatorii economici sau anumite produse să se adreseze către ANPC, folosind formularul de pe pagina instituției anpc.gov.ro”, mai spune comisarul adjunct al CJPC Dolj.