Recomandări de securitate de la Kaspersky Lab pentru transferul de date online

953

Deși soluțiile de securitate diminuează riscul unui atac reușit, sunt și alte măsuri pe care companiile le pot lua pentru a asigura o protecție solid, a declarat David Jacoby, cercetător la Kaspersky Lab, după ce, recent, a avut loc o breșă de date de la British Airways.

Clienții care încredințează informații personale unei companii ar trebui să verifice că datele lor sunt păstrate în siguranță. British Airways este o line aeriană cu tradiție și de încredere, iar știrile potrivit cărora au fost afectate 380.000 de tranzacții sugerează că soluțiile de securitate existente nu au fost de ajuns. Cu toate acestea, e de apreciat că British Airways a luat măsurile de necesare pentru a-și informa clienții în legătură cu această scurgere de date.

Deși soluțiile de securitate diminuează în mod semnificativ riscul unui atac reușit, există și alte măsuri pe care companiile le pot lua pentru a asigura o protecție solidă. Aceste măsuri includ folosirea de software actualizat, efectuarea periodică de audituri de securitate pe codul site-ului web și de teste de intruziune pentru infrastructură. Este vital ca orice companie să se asigure că toate parolele sunt protejate, utilizând algoritmi siguri pentru sume de control. Cea mai bună metodă pentru o organizație de a combate atacurile cibernetice este punerea în aplicare a unei strategii eficiente de securitate cibernetică, înainte ca respectiva companie să devină o țintă. Le recomandăm utilizatorilor care sunt îngrijorați în legătură cu datele lor, în urma acestei breșe,  să-și contacteze banca și să anuleze orice tranzacții aflate în așteptare cu British Airways „, spune David Jacoby, cercetător în domeniul securității la Kaspersky Lab.

Kaspersky Lab vă recomandă, atunci când faceți transfer de date online:

  • Securizați-vă toate dispozitivele utilizând software de securitate pentru Internet.
  • Faceți actualizările de securitate pentru sistemul de operare și pentru aplicațiile, imediat ce sunt disponibile.
  • Utilizați numai site-uri securizate. Căutați o adresă URL care începe cu ‘HTTPS: //’ – cu ‘S’, de la „sigur”. Căutați, de asemenea, simbolul unui lacăt închis în bara de adrese a browser-ului web – făcând click sau dublu click pe el, veți putea vedea detalii despre securitatea site-ului.
  • Utilizați o parolă unică pentru fiecare site – formată dintr-o combinație de litere, cifre și caractere speciale și asigurați-vă că are o lungime de cel puțin 15 caractere.
  • Nu dați click pe link-urile primite în e-mail-uri – este mai bine să tastați singuri un URL , pentru a evita riscul de ajunge pe un site de phishing. Dacă oferta este prea bună pentru a rezista, mergeți direct pe site pentru a o găsi, în loc să faceți click pe link.
  • Alegeți brand-uri pe care le știți personal sau de care ați auzit. Dar chiar și atunci trebuie să aveți grijă – infractorii scriu adesea  numele site-urilor false astfel încât să semene cu o companie cunoscută.
  • Atunci când cumpărați, totuși, de la un nou furnizor, cercetați-l cu atenție. Un test bun este să vedeți dacă pot fi contactați, în cazul în care e vreo problemă cu comanda – căutați un e-mail, un număr de telefon, o adresă și o politică de returnare. Istoricul feedback-ului unui vânzător este un alt semn bun, de onestitate.
  • Fiți și mai atenți atunci când utilizați dispozitivul mobil pentru achiziții online. URL-urile prescurtate, folosite adesea pentru că sunt mai ușor de vizualizat pe telefon, pot conduce la un site riscant. Dacă trebuie neapărat să efectuați o tranzacție de pe mobil, opriți Wi-Fi-ul și utilizați datele mobile. Altfel, așteptați până când ajungeți din nou la o conexiune securizată.